יום שני, 15 בדצמבר 2014

מניעת תאונות דרכים


תאונות דרכים

מיליון ומאתים  אלף איש נהרגו השנה מתאונות דרכים בעולם.והיו גם הרבה פצועים ונכים מתאונות אלו. וצער וסבל רב. ויש למצוא דרך להקטין את המספר הזה למספר שולי מאוד. יש לי רעיונות כיצד לבצע בקלות אכיפה והתראה  ממוחשבות על נהיגה זהירה למשל בעזרת כרטיס הסיים ( שיש גם בטלפון סלולארי) שלפי תקנה  של משרד התחבורה יהיה בכל רכב בישראל. אפשר בקלות לפי דיוק המיקום שהוא שני מטר לחשב את המהירות, מרחק בין מכוניות. עצירה בשלט עצור ולפני צומת. נהיגה מסוכנת תוך עקיפות מסוכנות של רכבים אחרים מעבר באור אדום של רמזור ועוד... ועל ידי מכשירים ומצלמות שיוצבו ברמזורים או מקומות אחרים  לגלות רכבים שנטרלו מערכת זאת. כמובן המערכת תופעל למשל על ידי טריגר של גילוי מהירות רבה מדי בין נקודת בדיקה אחת לשנייה.או בכל רמזור או שלט עצור, בדיקות אקראיות  ומדי פרק זמן, כביש מסוכן, נהג מועד וכדומה..

לגבי קרינה אלקטרו מגנטית של המכשיר- אני מעריך שהיא תהיה יותר נמוכה כי המכשיר יהיה מרוחק מהנוסעים ולא צמוד לגוף כמו בטלפון סלולארי.

אבל אני יודע מה יותר חשוב .אכיפה ממוחשבת  של חוקי תנועה או חופש הפרט. גם ערך חופש הפרט מתבטא בסופו של דבר בחיי אדם ואיכות חייו. דבר אחד ברור לאכיפה ממחושבת של חוק באופן כללי אני מתנגד. וגם לאכיפה ממוחשבת של חוקי תנועה מסוימים. למשל עברות חנייה ברוב המקרים ,אני מתנגד.
C) 15.12.14)
הערה: דעתי הפרטית שטלפון סלולרי של היום הוא אינו בריא בגלל בעיות קרינה- אבל לפי דעתי אולי אפשר לתקן בעיה זו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה